8 voordelen van een betekenisvolle organisatie
09 Januari 2024
Als ondernemer word je dagelijks met nieuwe uitdagingen geconfronteerd. Ondernemen is beslissingen nemen. En hoewel dit de ene ondernemer beter af zal gaan dan de ander, is iedere ondernemer op zoek naar (meer) houvast om gestructureerde, onderbouwde en toekomstbestendige keuzes te maken. Onze methodiek helpt je om een betekenisvolle organisatie te ontwikkelen waarmee je verder komt. Wat je dat oplevert, leggen we je uit aan de hand van 8 veelvoorkomende ondernemersuitdagingen.
Wat is een betekenisvolle organisatie?
Een betekenisvolle organisatie gaat niet alleen voor winst, maar levert ook een bijdrage aan de maatschappij op sociaal en ecologisch vlak. Niet alleen omdat stakeholders dat meer en meer verwachten, maar ook vanwege een intrinsieke motivatie. Het gaat dus om een duurzame onderneming.
Onze methodiek
Ieder bedrijf heeft het in zich om meer betekenisvol en duurzaam te worden. Dat start in het hart van de organisatie. Onze methodiek helpt je om in kaart te brengen wie je bent en welke positieve impact je als organisatie wilt en kunt maken. Daarmee leg je de identiteit van je organisatie vast en bouw je het juiste fundament. Dit levert je als ondernemer veel op. We leggen het je uit aan de hand van 8 veelvoorkomende ondernemersuitdagingen:
1. Een toekomstbestendige organisatie bouwen
De eerste stap naar een betekenisvol merk is het vastleggen van je identiteit. Terug naar de tekentafel en als ondernemer(s)/management samen bepalen wie je bent en waar je voor wilt gaan. Van 'Why' naar duurzame impact. Dit dwingt je om gerichte keuzes te maken voor de toekomst en helpt je om de juiste mensen aan te trekken. Het kan ook betekenen dat je van personen afscheid neemt, omdat zij een andere weg voor zich zien. Door scherpe en duidelijke keuzes te maken, kom je tot een toekomstbestendige organisatie.
2. Sneller strategische keuzes maken
Doordat je in de beginfase duidelijk hebt vastgelegd wie je bent en waar je voor gaat, zul je zien dat strategische keuzes die daarop volgen veel sneller gemaakt kunnen worden. Je legt deze simpelweg langs de meetlat die je samen hebt vastgesteld (lees hierover: Het merk als onderdeel van je bedrijfsstrategie). Hierdoor maak je consistente keuzes die je positionering op de markt versterken. Stakeholders weten waar je voor staat en wat ze aan je hebben. Hierdoor trek je ook gemakkelijker de juiste doelgroepen aan.
Iedere ondernemer kan aan de slag met onze methodiek om (meer) betekenisvol te ondernemen. Dat gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag, maar de eerste stap kun je wel vandaag al zetten! Door onze gratis ID-Quickscan in te vullen. Het geeft je een eerste inzicht in jouw merkidentiteit en de duurzaamheidsambities die daarop aansluiten.
Een nulmeting om daarna door te pakken.
Succes! Namens DeltaZuid
DeltaZuid
Aangenaam, wij zijn DeltaZuid. Een branding agency met als missie organisaties te helpen bij het bouwen van een betekenisvol merk. Door onze voorliefde voor ondernemerschap en het geloof in de kracht van branding, kunnen wij bijdragen aan duurzame groei voor organisaties met betekenis. Zo maken wij merk voor merk de wereld een beetje mooier.
Benieuwd hoe we je kunnen helpen met de ontwikkeling van een betekenisvolle organisatie?
Plan nu een afspraak in