AJ. Loots is een gerenommeerd installatiebedrijf uit Eindhoven dat al meer dan 155 jaar bestaat en in de toekomst bekend wil staan als hét duurzame installatiebedrijf. Het is daarbij van belang om een onderscheidende positie in te (blijven) nemen. Hierbij is het van belang om de merkidentiteit naar boven te halen en vast te leggen. DeltaZuid heeft haar daarbij geholpen middels het inzetten van de ID-Scan en diverse sessies.
Vervolgens is onderzocht hoe de visuele en verbale communicatie van AJ. Loots meer in lijn gebracht kan worden met haar identiteit en is de gehele rebranding aangepakt.
Rebranding
AJ. Loots
Logo & stijl
Het logo is één van de belangrijkste visuele uitingen van een merk en het is daarom van belang dat het laat zien waar je merk voor staat. Het oude logo van AJ. Loots was opgebouwd uit verschillende elementen die weinig samenhang hadden en bovendien niet consistent toegepast werden. Uitgegaan van de werkelijke identiteit van de organisatie hebben we een grondige rebranding gedaan waarbij het karakter en haar doelstellingen voelbaar is. Mét respect voor de historie van het merk. Kleurgevoel en vormtaal zijn meegenomen in het nieuwe ontwerp. Het beeldmerk, gevormd uit de bekende ruit staat als kroontje op het werk van AJ. Loots. Een koninklijke verwijzing naar de kwaliteit die zij al zo lang leveren.
Beelden uit de regio
Ter ondersteuning van diverse uitingen is er een beeldconcept ontwikkeld, waarbij de regio Eindhoven centraal staat. Een x aantal beelden is hiervoor speciaal gefotografeerd waarbij de diagonaal (verwijzing naar de ruitvorm) een een natuurljk aspect (duurzaamheid) een belangrijke rol spelen. Herkenbaar en eigen kunnen deze beelden nu in tal van middelen verwerkt worden.
Als aanvulling op deze beelden hebben we ook een x aantal slogans uitgeschreven. Deze kunnen weer gekoppeld worden aan de mensen van AJ. Loots. Een persoonlijke boodschap als belofte.
Als aanvulling op deze beelden hebben we ook een x aantal slogans uitgeschreven. Deze kunnen weer gekoppeld worden aan de mensen van AJ. Loots. Een persoonlijke boodschap als belofte.
Pay-off
De wegwzijzer in duurzame installaties
AJ. Loots wil het beste installatiebedrijf van Eindhoven en omgeving zijn. Als zij dit in hun uitingen ook middels copy kunnen ondersteunen, hebben ze een sterke tool. De pay-off draagt daar enorm aan bij.
Uitgaande van het karakter en de doelstellingen van AJ. Loots is de volgende pay-off ontwikkeld: De wegwijzer in duurzame installaties.
Strategie & ondersteuning
AJ. Loots heeft een belangrijke professionaliseringslag gemaakt op gebied van branding en positionering. De volgende stap is de uitrol van het merk op basis van haar doelstellingen. DeltaZuid helpt met strategische en operationele ondersteuning.
brand Identity
ID-Scan
Why-sessie
Waarden-sessie
Archetype-sessie
ID-Book
Why-sessie
Waarden-sessie
Archetype-sessie
ID-Book
brand Creation
Logo
Corporate identity
Beeldtaal
Website
Powerpoint template
Social media
Diversen
Brandcenter
Corporate identity
Beeldtaal
Website
Powerpoint template
Social media
Diversen
Brandcenter
brand Management
Strategisch overleg
Advies
Advies