Ipos Technology is een high-tech start-up met internationale ambities. De ontwikkelingen binnen Ipos staan niet stil en zorgen voor een revolutie in de paardensector met als kerndoel het welzijn van gedomesticeerde paarden te verbeteren. Nadat Ipos eerst zelfstandig stappen zette op het vlak van branding en marketing, heeft ze uiteindelijk DeltaZuid gevraagd om hierin een professionaliseringsslag te maken.
We zijn zoals altijd gestart met de merkidentiteit van de organisatie. Waardoor we bij de kern konden beginnen, om vervolgens van Ipos een sterk en consistent merk te maken dat gezien én beleefd wordt.
Rebranding
Ipos
Van oud naar nieuw
Een merk leeft, het groeit en op een bepaald moment kan het nodig zijn zich opnieuw te positioneren om te voldoen aan bepaalde strategische doelen. Zo was ook Ipos toe aan een rebranding, met als doel een heldere weerspiegeling van haar visie en strategie.
Met behulp van de uitkomsten van het Brand Identity traject zijn we aan de slag gegaan met de rebranding. Dit heeft geresulteerd in een vernieuwde stijl die naadloos aansluit en het merk écht vertegenwoordigd. Een krachtige set elementen van waaruit gericht gecommuniceerd kan worden.
Met behulp van de uitkomsten van het Brand Identity traject zijn we aan de slag gegaan met de rebranding. Dit heeft geresulteerd in een vernieuwde stijl die naadloos aansluit en het merk écht vertegenwoordigd. Een krachtige set elementen van waaruit gericht gecommuniceerd kan worden.
De
Pay-off
Om de merkbeleving van het nieuwe Ipos te versterken hebben we een krachtige pay-off ontwikkeld, die techniek en care samenbrengt; Moving together.
De combinatie woorden doet een belofte naar de toekomst. Alles draait om harmonie en respect tussen ruiter en paard. Ruiters willen hun prestaties verbeteren en Ipos gelooft dat dit kan door een nauwe samenwerking tussen ruiter en paard waarbij harmonie en respect aan de basis ligt. Moving together omsluit deze gedachte volledig.
De combinatie woorden doet een belofte naar de toekomst. Alles draait om harmonie en respect tussen ruiter en paard. Ruiters willen hun prestaties verbeteren en Ipos gelooft dat dit kan door een nauwe samenwerking tussen ruiter en paard waarbij harmonie en respect aan de basis ligt. Moving together omsluit deze gedachte volledig.
Moving together.
"Een goed ontwerp doet iets met je!"
"...als ik kijk naar de designs die DeltaZuid voor ons gemaakt heeft dan zit daar een gevoel in, ons gevoel."
Lees de hele review...
Lees de hele review...
Packaging design
Een goede verpakking zorgt dat het product opvalt
Een productverpakking kan slim ingezet worden om het merk te vertegenwoordigen. We houden het vast, delen het en gebruiken het. Het vertelt een verhaal waar de gebruiker zich in moet kunnen vinden, wat hem trots maakt het product te willen gebruiken.
De Ipos Rein Sensors en de Ipos Duo Charger liggen naast elkaar in de schappen. Een herkenbare look & feel, maar wel onderscheidend zodat de gebruiker direct ziet wat zij aanschaft.
Het
Brandbook
Het Brandbook helpt Ipos en externe partijen om de stijl op de juiste wijze toe te passen in alle te ontwikkelen middelen. Het is bovendien een dynamisch document wat aangevuld kan worden wanneer de stijl zich verder ontwikkelt.
brand Identity
Why How What
Interne waarden
Merkpersoonlijkheid
Merkbelofte
ID-Book
Interne waarden
Merkpersoonlijkheid
Merkbelofte
ID-Book
brand Creation
Pay-off
Logo
Huisstijl
Beeldconcept
Website
Productverpakking
Productflyer
Brandbook
Logo
Huisstijl
Beeldconcept
Website
Productverpakking
Productflyer
Brandbook