Een nieuw merk
positioneren

WVDB heeft een nieuwe dienst ontwikkeld waarbij data science, financiële administratie en advies samenkomen. Zij zijn de samenwerking met DeltaZuid aangegaan om deze dienst vanaf de start sterk in de markt te zetten met duidelijk onderscheidend vermogen en een kraakheldere boodschap. Het merk is opgebouwd vanuit het fundament: een onderscheidende positionering en bijbehorende propositie. Om het merk handen en voeten te geven hebben we een passende merknaam, logo, key visual en een basisstijl ontwikkeld.

Vanuit de gevormde positionering zijn we aan de slag gegaan met de naamcreatie, communicatieboodschap en bijbehorende visuele elementen om het merk optimaal te kunnen laden voor maximale impact.

Naamcreatie: WVDB One

Het bedenken van een nieuwe naam start bij de identiteit van de organisatie. Wat zijn de doelstellingen, wie en wat wil je ermee bereiken. Dit naamtraject moest een aanvulling zijn op het corporate 'WVDB' maar toch een bepaalde eigenheid genereren. Dat hebben we gedaan in stijl (visueel) maar ook door het geheel aan te vullen met een deel storytelling, vertaalt naar de drie iconen; One Focus, One Journey, One Team. Een pakkende slogan; Together as One. En een sterke belofte; Samen maken wij ondernemen geweldig.

Rationale: One staat voor ambitie. Voor samenwerken met één doel voor ogen: het succes van de ondernemer. Bij WVDB staat de ondernemer op plek één. WVDB’s aanpak is gericht op bedrijven die er echt voor willen gaan. Vertrouw je als ondernemer op de werkwijze en adviezen van WVDB, dan is het bereiken van een toppositie in de markt haalbaar.

Samen maken wij
ondernemen geweldig.

Diverse
middelen

Een organisatie binnen een organisatie, zo zou je WVDB One kunnen zien. Een dienstverlening die een breder perspectief biedt, zonder het dna van WVDB los te laten. Een sterke propositie is dan essentieel om de juiste toon te raken welke zowel intern als extern gericht is.

Er is inmiddels een heel scala aan middelen uitgewerkt, zoals een brochure, flyer, offerte-template, Powerpoint, website en script voor short movie. De nieuwe stijl biedt bovenal tal van elementen die WVDB One zelf toe kan passen waarmee ze een herkenbare consistente lijn genereren.

Infographic

Het proces
in stappen...

Om het proces van WVDB One inzichtelijk te maken, hebben we een infographic gemaakt waarin de belangrijkste stappen toegelicht worden, gebaseerd op het tweede icon; One Journey.

Op een luchtige manier, in lijn met de nieuwe stijl toont het de routing van start naar einddoel. Het proces is daarbij nooit ten einde, vandaar de doorlopende lijn die continuïteit suggereert.

"Met WVDB One verbeter ik mijn processen!"
"Met WVDB One verbeter ik mijn processen en heb ik realtime inzicht in relevante rendementsvraagstukken. Daarnaast weet ik dankzij mijn adviesteam altijd of ik nog op de goede weg zit."

Rob van der Heijden - mede-eigenaar Luxcom
Brand  Identity
brand Identity
Merkpositionering
Intake diversen...
Brand  Creation
brand Creation
Naamgeving
Pay-off
Logo
Huisstijl
Beeldconcept
Website
Brochure
Productflyer
Infographic
Brandbook
Brand  Management
brand Management